Archiwum blogu
RSS

Blog

Kotlety z kaszy jaglanej, szpinaku i ziaren quinoa

 

Składniki:

Sposób przygotowania:

1. Gotujemy kaszę jaglaną (Kasze przed gotowaniem należy przelać gorącą wodą w temp. ok 65'C tak długo aż przestanie wytrącać biały osad, następnie do gotującej się wody dodajemy sól, odrobinę oleju rzepakowego i wrzucamy kaszę, lekko mieszamy aby nie przywarła do dnia i na małym gazie zostawiamy pod przykryciem przez 15 min, nie mieszamy już później. Po tym czasie wyłączamy gaz i pozostawiamy na 5-10min, następnie ściągamy przykrywkę aby woda odparowała i kasza ostygła. Kaszę gotujemy w proporcjach 1 do 2,5 tzn 1 szklanka kaszy na 2,5 szklanki wody).

2. W tym samym czasie gotujemy ziarna quinoa (ziarna gotujemy w proporcji 1 do 2; 1 szklanka ziaren na 2 szklanki wody; ziarna płuczemy pod zimną wodą, następnie wrzucamy do gotującej się wody i pozostawiamy na małym ogniu przez 15 min, z uwagi na bardzo małą ilość quinoi w przepisie należy wybrać do gotowania mały rondelek, bo inaczej może się przypalić).

3. Drobno posiekaną cebulę dusimy na patelni z olejem rzepakowym i dodatkiem wody do czasu osiągnięcia złotego koloru. Doprawiamy do smaku jarzynką z solą morską.

4. Następnie rozgrzewamy patelnie, lub rondel z łyżeczką masła, wrzucamy posiekany młody szpinak, dodajemy przeciśnięty przez prasko czosnek i dusimy do czasu aż szpinak się skurczy i zmieni kolor. Do smaku doprawiamy jarzynką z solą morską. 

5. Płatki owsiane zalewamy gorącą wodą tak aby były nią zakryte, odstawiamy na chwilę aby napęczniały, również doprawiamy do smaku. 

6. Po ostygnięciu łączymy wszystkie składniki i dokładnie ze sobą mieszamy. Doprawiamy solą, i papryką słodką lub ostrą jeśli ktoś lubi bardziej wyraziste smaki. 

7. Formujemy kotleciki mokrymi dłońmi mocno je "ugniatając" aby się nie rozsypały. Smażymy na patelni lub pieczemy w piekarniki 200'C 20-25 min. aż się zarumienią. 

 

Proporcje w przepisie starczają na ok 10 kotlecików. 

 

Życzę smacznego!

Paula Majewska :)

 

Produkty wykorzystane do przepisu możesz znaleźć w naszym sklepie:

Kasza jagnala https://smakzdrowia.pl/kasza-jaglana-400g-smak-zdrowia

Quinoa komosa ryżowa https://smakzdrowia.pl/komosa-ry%C5%BCowa-tr%C3%B3jkolorowa-250g-ekosymbio

Płatki owsiane https://smakzdrowia.pl/patki-owsiane-z-kiekami-500g

Papryka https://smakzdrowia.pl/papryka-%C5%82agodna

Jarzynka z solą morską https://smakzdrowia.pl/jarzynka-z-sola-morsk%C4%85-250g-smakosz

Sól himalajska https://smakzdrowia.pl/s%C3%B3l-himalajska-bia%C5%82a-500g